Infrastructure
ବିକାଶ ଇଞ୍ଜିନରୁ ବିଶ୍ୱସ୍ତର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ: ଭାରତର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସକୁ ସୁପରଚାର୍ଜ କରିବା
Posted On:
27 NOV 2025 9:49AM
ମୁଖ୍ୟ ବିଷୟବସ୍ତୁ
· ଭାରତର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଖର୍ଚ୍ଚ ଜିଡିପିର ୭.୯୭ ପ୍ରତିଶତକୁ ହ୍ରାସ ପାଇଛି
· ଏସୀୟ ବିକାଶ ବ୍ୟାଙ୍କ ସହିତ ବିକଶିତ ଆଇଆରପିଏସ୍ ୩.୦, ସ୍ଥାୟୀତ୍ୱ, ସବୁଜ ଭିତ୍ତିଭୂମି, ସଂଯୋଗୀକରଣ, ଡିଜିଟାଲ୍ ପ୍ରସ୍ତୁତି ଏବଂ ଦକ୍ଷତା ଉପରେ ଶିଳ୍ପ ପାର୍କଗୁଡ଼ିକୁ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରେ
· ସ୍ମାଇଲ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ୮ଟି ରାଜ୍ୟର ୮ଟି ପାଇଲଟ୍ ସହରରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଯୋଜନା ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲା ଯାହା ଦ୍ଵାରା ବର୍ତ୍ତମାନ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଭିତ୍ତିଭୂମିର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ଏବଂ ଦକ୍ଷତା ଉନ୍ନତ ଏବଂ ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ କରାଯାଇଥିଲା
ଭାରତର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ କାହାଣୀରେ ଏକ ନୂତନ ଅଧ୍ୟାୟ
ଭାରତର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ କ୍ଷେତ୍ର ଏକ ନୂତନ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ପ୍ରବେଶ କରୁଛି ଏବଂ ନିଜକୁ ଏକ ଦ୍ରୁତ, ସ୍ମାର୍ଟ ଏବଂ ବିଶ୍ୱସ୍ତରୀୟ ପ୍ରତିଯୋଗିତାମୂଳକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ପରିଣତ କରୁଛି। ମାଲ ପରିବହନକୁ ସୁଗମ କରୁଥିବା ସମନ୍ୱିତ ଡିଜିଟାଲ ପ୍ଲାଟଫର୍ମଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଦେଶର ପ୍ରତ୍ୟେକ ଭାଗକୁ ସଂଯୋଗ କରୁଥିବା ଆଧୁନିକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ଏକ ପରବର୍ତ୍ତୀ ପିଢ଼ିର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଇକୋସିଷ୍ଟମ ସ୍ଥିର ଭାବରେ ଆକାର ନେଉଛି। ଲକ୍ଷ୍ୟଭିତ୍ତିକ ନୀତି ସଂସ୍କାର, ସଂସ୍ଥାଗତ ପୁନଃସଂରକ୍ଷଣ ଏବଂ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା-ଚାଳିତ ସମାଧାନ ଦ୍ୱାରା ସମର୍ଥିତ, ସରକାର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସକୁ ଭାରତର ଆର୍ଥିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ବିଶ୍ୱ ବାଣିଜ୍ୟ ସ୍ଥିତିର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ବାହକରେ ପରିଣତ କରୁଛନ୍ତି।
ସାରା ଦେଶରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଯୋଜନା, କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ଏବଂ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରିବାର ପଦ୍ଧତିକୁ ସଂରଚନାଗତ ପରିବର୍ତ୍ତନର ଏକ ଲହରୀ ପୁନଃଆକୃତି ଦେଉଛି। ୟୁଏଲ୍ଆଇପି (ୟୁନିଫାଏଡ୍ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଇଣ୍ଟରଫେସ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ) ଭଳି ପ୍ଲାଟଫର୍ମଗୁଡ଼ିକ ବିଭିନ୍ନ ବିଭାଗରେ ତଥ୍ୟକୁ ଏକୀକୃତ କରୁଛନ୍ତି, ଯେତେବେଳେ ଏଲ୍ଡିବି (ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଡାଟା ବ୍ୟାଙ୍କ) ୨.୦ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ କଣ୍ଟେନରର ବାସ୍ତବ-ସମୟ ଦୃଶ୍ୟମାନତାକୁ ସକ୍ଷମ କରୁଛି। ପ୍ରତ୍ୟେକ ଏଚ୍ଏସ୍ଏନ୍ (ନାମକରଣର ସମନ୍ୱୟ ପ୍ରଣାଳୀ) କୋଡ୍ ଏହାର ଲାଇନ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ସହିତ ମ୍ୟାପ୍ ହୋଇଛି, ଯାହା ଉତ୍ତରଦାୟିତ୍ୱ ଏବଂ ନୀତି ଡିଜାଇନ୍ ଉନ୍ନତ କରୁଛି। ସ୍ମାଇଲ (ମଲ୍ଟିମୋଡାଲ୍ ଏବଂ ସମନ୍ୱିତ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଇକୋସିଷ୍ଟମକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରିବା) କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଅଧୀନରେ ସହର ଏବଂ ରାଜ୍ୟ ସ୍ତରରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଯୋଜନାଗୁଡ଼ିକୁ ଜାତୀୟ ପ୍ରାଥମିକତା ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ କରାଯାଉଛି। ଅନ୍ତର୍ଦେଶୀୟ ଜଳପଥ ଗତ ବର୍ଷ ରେକର୍ଡ ୧୪୫.୮୪ ନିୟୁତ ଟନ୍ କାର୍ଗୋ ପରିବହନ କରିଥିଲା, ଯେତେବେଳେ ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ମାଲ ପରିବହନ କରିଡର ମାଧ୍ୟମରେ ରେଳ ଭିଡ଼କୁ ସମାଧାନ କରାଯାଉଛି। ଶିଳ୍ପ କ୍ଷେତ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ, ଏନ୍ଆଇଡିସି (ଜାତୀୟ ଶିଳ୍ପ କରିଡର ବିକାଶ ନିଗମ) ଅଧୀନରେ ପ୍ଲଗ୍-ଏଣ୍ଡ-ପ୍ଲେ ପାର୍କଗୁଡ଼ିକ ନିବେଶକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରଦାନ କରନ୍ତି। ମୂଳତଃ, ଜିଏସ୍ଟି ଏବଂ ଇ-ୱେ ବିଲ୍ ଭଳି ସଂସ୍କାର ଆନ୍ତଃରାଜ୍ୟ ପରିବହନରେ ଦୀର୍ଘକାଳୀନ ସମସ୍ୟାକୁ ଦୂର କରିଛି। ଏହି ହସ୍ତକ୍ଷେପଗୁଡ଼ିକ ଏକ ସ୍ପଷ୍ଟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରୁଛି: ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ କରିବା, ଦକ୍ଷତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଏବଂ ବିଶ୍ୱ ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳାରେ ଭାରତର ସ୍ଥିତିକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରିବା।
ଗାଙ୍ଗେୟ ସମତଳ ଅଞ୍ଚଳରେ ବହୁମାଧ୍ୟମୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ
ଭାରତ ଗାଙ୍ଗେୟ ସମତଳ ଭୂମିରେ ଏହାର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ନେଟୱାର୍କକୁ ଏକ ସମନ୍ୱିତ ବହୁମୁଖୀ ପଦ୍ଧତି ମାଧ୍ୟମରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରୁଛି ଯାହା ସଡକ, ରେଳ ଏବଂ ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ଜଳପଥକୁ ସଂଯୁକ୍ତ କରିଥାଏ, ଯାହା ପରିବହନକୁ ଦ୍ରୁତ, ଶସ୍ତା ଏବଂ ସବୁଜ କରିଥାଏ। ପୂର୍ବ ସମର୍ପିତ ମାଲ ପରିବହନ କରିଡର (ଇଡିଏଫ୍ସି), ଏକ ଉଚ୍ଚ-ଗତି ରେଳ ମାଲ ପରିବହନ ଲାଇନ, ୱାଗନ ପରିବର୍ତ୍ତନ ସମୟକୁ ୧୫-୧୬ ଦିନରୁ ୨-୩ ଦିନକୁ ହ୍ରାସ କରିଛି ଏବଂ ପରିବହନ ସମୟକୁ ୬୦ ଘଣ୍ଟାରୁ ଅଧିକରୁ ପ୍ରାୟ ୩୫-୩୮ ଘଣ୍ଟାକୁ ହ୍ରାସ କରିଛି। ମାଲ ପରିବହନ ବର୍ତ୍ତମାନ ପ୍ରୟାଗରାଜରେ ଏକ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କେନ୍ଦ୍ର ମାଧ୍ୟମରେ ପରିଚାଳିତ ହେଉଛି, ଯାହା ବର୍ତ୍ତମାନର ରେଳ ନେଟୱାର୍କରେ ଭିଡ଼କୁ ହ୍ରାସ କରୁଛି। ବାରାଣସୀରେ ଇଡିଏଫ୍ସି ସହିତ ସଂଯୁକ୍ତ ଗଙ୍ଗା ଜଳପଥର ପୁନରୁଦ୍ଧାର, ନିର୍ମାତାମାନଙ୍କୁ ହଳଦିଆ ଭଳି ପୂର୍ବ ବନ୍ଦରକୁ ଦକ୍ଷତାର ସହିତ ମାଲ ପରିବହନ କରିବାକୁ ଅନୁମତି ଦିଏ। କରିଡର ନିକଟରେ ଗୋଦାମ ଏବଂ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ସୁବିଧାର ଦ୍ରୁତ ବିକାଶ ନିଯୁକ୍ତିକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିଛି, ଇନଭେଣ୍ଟରୀ ପରିଚାଳନାକୁ ଉନ୍ନତ କରିଛି ଏବଂ ସମୟୋଚିତ ଉତ୍ପାଦନ ଏବଂ ରପ୍ତାନୀକୁ ସକ୍ଷମ କରିଛି। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକରେ ବିଶ୍ୱ ବ୍ୟାଙ୍କର ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନିବେଶ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ, ଯେଉଁଥିରେ ପୂର୍ବ ସମର୍ପିତ ମାଲ ପରିବହନ କରିଡର ଏବଂ ରେଳ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପଦକ୍ଷେପ ପାଇଁ $୧.୯୬ ବିଲିୟନ ଏବଂ ଗଙ୍ଗା ଜଳପଥ ବିକାଶ ପାଇଁ $୩୭୫ ନିୟୁତ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ। ମିଳିତ ଭାବରେ, ଏହି ପ୍ରୟାସଗୁଡ଼ିକ ଏକ ଦକ୍ଷ, ସମନ୍ୱିତ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପ୍ରଣାଳୀ ସୃଷ୍ଟି କରୁଛି ଯାହା ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ କରେ, କାର୍ବନ ନିର୍ଗମନ ହ୍ରାସ କରେ, ଏବଂ ଘରୋଇ ତଥା ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ବଜାର ସହିତ ଭାରତର ସଂଯୋଗକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରେ।
ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପୂର୍ବ ଅପେକ୍ଷା କାହିଁକି ଅଧିକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ
ଭାରତର ଅର୍ଥନୈତିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ପଥ ଦିନକୁ ଦିନ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରୁଛି, ଯାହା ପ୍ରତିଯୋଗିତାମୂଳକ ଏବଂ ବିଶ୍ୱ ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ।
ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ନୀତି ଏବଂ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତି ଏହି ପରିବର୍ତ୍ତନରେ ନୂତନ ଗତି ପ୍ରବେଶ କରାଇଛନ୍ତି, ଏହା ଏକ ଅଧିକ ସମନ୍ୱିତ ଏବଂ ତଥ୍ୟ-ଚାଳିତ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଇକୋସିଷ୍ଟମର ମୂଳଦୁଆ ସ୍ଥାପନ କରିଛନ୍ତି। କିନ୍ତୁ ରଣନୀତିର ସଠିକତା ଆବଶ୍ୟକ, ଏବଂ ଏହା ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସର ପ୍ରକୃତ ମୂଲ୍ୟ ଜାଣିବା ସହିତ ଆରମ୍ଭ ହୁଏ।
ବର୍ତ୍ତମାନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ଭାରତର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଖର୍ଚ୍ଚ ପ୍ରାୟତଃ ଅତ୍ୟଧିକ ଆକଳନ କରାଯାଉଥିଲା। ସାଧାରଣତଃ ଉଦ୍ଧୃତ ଜିଡିପି ର ୧୩ ରୁ ୧୪ ପ୍ରତିଶତ ସଂଖ୍ୟା ଆଂଶିକ କିମ୍ବା ବାହ୍ୟ ତଥ୍ୟ ଉପରେ ଆଧାରିତ ଥିଲା। ଏହା ନୀତି ନିର୍ଦ୍ଧାରଣରେ ଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱ ଏବଂ ବିଶ୍ୱ ସ୍ତରରେ ଭ୍ରମାତ୍ମକ ଧାରଣା ସୃଷ୍ଟି କରିଥିଲା।
ତାହା ବର୍ତ୍ତମାନ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହୋଇଛି।
ଜାତୀୟ ପ୍ରୟୋଗାତ୍ମକ ଅର୍ଥନୈତିକ ଗବେଷଣା ପରିଷଦ (ଏନ୍ସିଏଇଆର) ସହଯୋଗରେ ଶିଳ୍ପ ଏବଂ ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ବାଣିଜ୍ୟ ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ବିଭାଗ (ଡିପିଆଇଆଇଟି) ଦ୍ୱାରା ଭାରତରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଖର୍ଚ୍ଚର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ଶୀର୍ଷକ ଏକ ନୂତନ, ପ୍ରଥମ ଅଧ୍ୟୟନ, ଏକ ବୈଜ୍ଞାନିକ ଭିତ୍ତିକ ଆକଳନ ପ୍ରଦାନ କରେ। ଏକ ହାଇବ୍ରିଡ୍ ପଦ୍ଧତି ବ୍ୟବହାର କରି ଯାହା ୩,୫୦୦ ରୁ ଅଧିକ ଶିଳ୍ପ ଅଂଶୀଦାରଙ୍କ ପ୍ରାଥମିକ ତଥ୍ୟକୁ ପରିସଂଖ୍ୟାନ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ କାର୍ଯ୍ୟାନ୍ୱୟନ (ଏମ୍ଓଏସ୍ପିଆଇ), ଭାରତୀୟ ରିଜର୍ଭ ବ୍ୟାଙ୍କ (ଆରବିଆଇ), ଏବଂ ସାମଗ୍ରୀ ଏବଂ ସେବା ଟିକସ ନେଟୱାର୍କ (ଜିଏସ୍ଟିଏନ୍) ର ଦ୍ୱିତୀୟ ତଥ୍ୟ ସହିତ ମିଶ୍ରିତ କରିଥାଏ, ରିପୋର୍ଟରେ ୨୦୨୩ ରୁ ୨୦୨୪ ପାଇଁ ଭାରତର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଖର୍ଚ୍ଚ ଜିଡିପି ର ୭.୯୭ ପ୍ରତିଶତ ଏବଂ ଅଣ-ସେବା ଉତ୍ପାଦନର ୯.୦୯ ପ୍ରତିଶତ ରଖାଯାଇଛି। ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅର୍ଥରେ, ମୋଟ ଖର୍ଚ୍ଚ ₹୨୪.୦୧ ଲକ୍ଷ କୋଟି ବୋଲି ଆକଳନ କରାଯାଇଛି।
ଏହା କେବଳ ଏକ ମୁଖ୍ୟ ସଂଖ୍ୟା ନୁହେଁ। ରିପୋର୍ଟରେ ମୂଲ୍ୟ ଉପାଦାନ, ଫାର୍ମ ଆକାର ଏବଂ ଉତ୍ପାଦ ପ୍ରକାର ଦ୍ୱାରା ଏକ ବିସ୍ତୃତ ବିଭାଜନ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଛି। ଏହା ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅନ୍ତର୍ଦୃଷ୍ଟିକୁ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳ କରିଥାଏ: ଛୋଟ ଫାର୍ମଗୁଡ଼ିକ ଯଥେଷ୍ଟ ଅଧିକ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଖର୍ଚ୍ଚର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୁଅନ୍ତି, ଯାହା ସେମାନଙ୍କର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ଏବଂ ପ୍ରତିଯୋଗିତା କରିବାର କ୍ଷମତାକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରେ। ଏହି ଅଧ୍ୟୟନଟି ବିଭିନ୍ନ ପରିବହନ ପଦ୍ଧତି ଏବଂ ଦୂରତାରେ ପ୍ରତି ଟନ୍-କିଲୋମିଟର ପାଇଁ ବେଞ୍ଚମାର୍କ ମାଲ ପରିବହନ ଖର୍ଚ୍ଚ ମଧ୍ୟ ପରିଚିତ କରାଏ। ଏହି ତଥ୍ୟ ଉନ୍ନତ ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳ ଯୋଜନା ଏବଂ ମୂଲ୍ୟ ନିର୍ଦ୍ଧାରଣ ପାଇଁ ଅତ୍ୟାବଶ୍ୟକ।
ବହୁମାଧ୍ୟମୀୟ ପରିବହନ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମତା ପାଇଁ ଏକ ମୁଖ୍ୟ ଉପାୟ ଭାବରେ ଉଭା ହେଉଛି। ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ରିପୋର୍ଟ ଦର୍ଶାଉଛି ଯେ, ପ୍ରାୟ ୬୦୦ କିଲୋମିଟର ଯାତ୍ରା ପାଇଁ, ପ୍ରଥମ ଏବଂ ଶେଷ ୫୦ କିଲୋମିଟରକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା ଦ୍ୱାରା ମୋଟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଖର୍ଚ୍ଚକୁ ଯଥେଷ୍ଟ ହ୍ରାସ କରାଇପାରେ। ଏହା ଶେଷ-ମାଇଲ୍ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଏବଂ ବହୁମୁଖୀ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ସମନ୍ୱୟର ଗୁରୁତ୍ୱକୁ ଗୁରୁତ୍ୱ ଦିଏ।
ସମସ୍ତ ନିଷ୍କର୍ଷ ବାସ୍ତବ-ସମୟ ବିଶ୍ଳେଷଣ ଏବଂ ସୂଚିତ ନିଷ୍ପତ୍ତି ଗ୍ରହଣକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ଡିଜାଇନ୍ କରାଯାଇଥିବା ଏକ ନୂତନ ଇଣ୍ଟରାକ୍ଟିଭ୍ ଡ୍ୟାସବୋର୍ଡ ମାଧ୍ୟମରେ ଉପଲବ୍ଧ। ଏହି ତଥ୍ୟ-ଭିତ୍ତିକ ସ୍ପଷ୍ଟତା ସହିତ, ସରକାର ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ଉଭୟ ସ୍ମାର୍ଟ ନିବେଶ କରିପାରିବେ, ଅଧିକ ତୀକ୍ଷ୍ଣ ନୀତି ଡିଜାଇନ୍ କରିପାରିବେ ଏବଂ ଭିତ୍ତିଭୂମିକୁ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଅପଗ୍ରେଡ୍ କରିପାରିବେ। ଏହା ଭାରତକୁ ଏକ ବିଶ୍ୱ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ହବ୍ ହେବାର ଲକ୍ଷ୍ୟ’ର ନିକଟତର କରାଏ।
ସଂକ୍ଷେପରେ କହିଲେ, ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଆଉ ଏକ ଅନାଲୋଚିତ କଳା ବାକ୍ସ ନୁହେଁ। ସଠିକ୍ ମୂଲ୍ୟ ଆକଳନ, କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ଅନ୍ତର୍ଦୃଷ୍ଟି ଏବଂ ଲକ୍ଷ୍ୟଭେଦୀ ହସ୍ତକ୍ଷେପ ସହିତ, ଭାରତ ଏହାର ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳକୁ ଏକ ଲୁକ୍କାୟିତ ବୋଝରୁ ଶକ୍ତିର ଶ୍ରୋତରେ ପରିଣତ କରୁଛି।
୨୦୨୫: ଭାରତର ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳଗୁଡ଼ିକୁ ସୁପରଚାର୍ଜ୍ କରିବା
୨୦୨୫ ମସିହାରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ଅନେକ ପଦକ୍ଷେପ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ, ସ୍ଥାନୀୟ ଯୋଜନା, ଭିତ୍ତିଭୂମି ଏବଂ ତଥ୍ୟ ସମନ୍ୱୟରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସକୁ ଜାଗ୍ରତ କରିବା ପାଇଁ ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରୟାସକୁ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରୁଛି। ଏହି ନୂତନ ପିଢ଼ିର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରତିରୋଧକୁ ପ୍ରତିହତ କରିବା, ଗତିବିଧିକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିବା ଏବଂ ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳକୁ ସୁପରଚାର୍ଜ କରିବା ପାଇଁ ଉନ୍ମୋଚିତ ହୋଇଥିଲା।
୧. ପିଏମ୍ ଗତିଶକ୍ତି: ସମନ୍ୱିତ ପରିକଳ୍ପନାକୁ ଅଗ୍ରସର କରୁଛି
ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତି ଜାତୀୟ ମାଷ୍ଟର ପ୍ଲାନର ଚାରି ବର୍ଷ ପାଳନ ଅବସରରେ, ଏହି ଯୁଗାନ୍ତକାରୀ ପଦକ୍ଷେପର ପରିବର୍ତ୍ତନକାରୀ ପ୍ରଭାବ ଉପରେ ଆଲୋକପାତ କରାଯାଇଥିଲା ଏବଂ ଅନେକ ପ୍ରମୁଖ ପଦକ୍ଷେପ ଉନ୍ମୋଚନ କରାଯାଇଥିଲା। ପ୍ରମୁଖ ଶୁଭାରମ୍ଭଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ:
· ସାମାଜିକ ଏବଂ ଅର୍ଥନୈତିକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକୁ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ କରିବା ପାଇଁ ସମସ୍ତ ୧୧୨ ଆକାଂକ୍ଷୀ ଜିଲ୍ଲାରେ ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତି ଜିଲ୍ଲା ମାଷ୍ଟର ପ୍ଲାନ।
· ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତି - ଅଫଶୋର, ବାୟୁ ଫାର୍ମ, ସାମୁଦ୍ରିକ ସମ୍ପଦ ଅନୁସନ୍ଧାନ ଏବଂ ଉପକୂଳ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଭଳି ଅଫଶୋର ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକୁ ମାର୍ଗଦର୍ଶନ କରିବା ପାଇଁ ବହୁ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟରୁ ଭୂସ୍ଥାନିକ ତଥ୍ୟକୁ ଏକତ୍ରିତ କରିବା, ନିୟାମକ ଏବଂ ପରିବେଶଗତ ବିପଦକୁ ହ୍ରାସ କରିବା।
· ପ୍ରଧାନମନ୍ତ୍ରୀ ଗତିଶକ୍ତି ପବ୍ଲିକ୍, ଏକ ୱେବ୍-ଆଧାରିତ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଯାହା ଘରୋଇ ସଂସ୍ଥା, ଗବେଷକ ଏବଂ ନାଗରିକଙ୍କ ପାଇଁ ୨୩୦ ଅଣ-ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ଡାଟାସେଟ୍ ପ୍ରବେଶ ପ୍ରଦାନ କରେ, ସ୍ୱଚ୍ଛତା, ତଥ୍ୟ-ଚାଳିତ ନିଷ୍ପତ୍ତି ଗ୍ରହଣ ଏବଂ କ୍ରସ୍-ସେକ୍ଟର ସହଯୋଗକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରେ।
· ଜ୍ଞାନ ପରିଚାଳନା ପ୍ରଣାଳୀ, ଏନ୍ଏମ୍ପି (ଜାତୀୟ ମାଷ୍ଟର ପ୍ଲାନ୍) ଡ୍ୟାସବୋର୍ଡ, ଏବଂ ବିକେନ୍ଦ୍ରୀକୃତ ଡାଟା ଅପଲୋଡିଂ ସିଷ୍ଟମ, ସରକାରୀ ବିଭାଗଗୁଡ଼ିକରେ ସମନ୍ୱୟ, ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଏବଂ କ୍ରସ୍-ଶିକ୍ଷଣକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା।
· ସମାକଳନ ଭଲ୍ୟୁମ୍ -୩, ସାମାଜିକ, ଅର୍ଥନୈତିକ ଏବଂ ଭିତ୍ତିଭୂମି କ୍ଷେତ୍ରରେ ସର୍ବୋତ୍ତମ ଅଭ୍ୟାସ ଏବଂ ସଫଳ ଭୂମି ବ୍ୟବହାର ମାମଲାଗୁଡ଼ିକୁ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରୁଛି।
· ଲିପ୍ସ୍ ୨୦୨୫ ହେଉଛି ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତାକୁ ମାନଦଣ୍ଡ ଦେବା ଏବଂ କ୍ଷେତ୍ରରେ ନବସୃଜନ ଏବଂ ସ୍ଥାୟୀତ୍ୱକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ଡିପିଆଇଆଇଟି ପଦକ୍ଷେପ।
୨. ସ୍ମାଇଲ୍: ସହର-ସ୍ତରୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଯୋଜନା
ଏସୀୟ ବିକାଶ ବ୍ୟାଙ୍କ ସହଯୋଗରେ ଡିପିଆଇଆଇଟି ଦ୍ୱାରା ବିକଶିତ ‘ବହୁମାଧ୍ୟମୀୟ ଏବଂ ସମନ୍ୱିତ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ପରିବେଶକୁ ସୁଦୃଢ଼ କରିବା’ (ସ୍ମାଇଲ) କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ରାଜ୍ୟ ଏବଂ ସହର ସ୍ତରରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସକୁ ସୁବ୍ୟବସ୍ଥିତ କରିବା ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦିଏ। ଏହି ପଦକ୍ଷେପର ଏକ ଅଂଶ ଭାବରେ, ଆଠଟି ରାଜ୍ୟର ଆଠଟି ପାଇଲଟ୍ ସହରରେ ଯୋଜନା ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଛି, ପ୍ରତ୍ୟେକଟି ସ୍ଥାନୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ସିଷ୍ଟମଗୁଡ଼ିକ ଜାତୀୟ ପ୍ରାଥମିକତା ସହିତ କିପରି ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଭାବରେ ସମନ୍ୱୟ କରିପାରିବ ତାହା ପ୍ରଦର୍ଶନ କରିବା ପାଇଁ ଚୟନ କରାଯାଇଛି।
ସ୍ମାଇଲ ଦୁଇଟି ସମନ୍ୱିତ ମୁଖ୍ୟ ମୋର୍ଚ୍ଚାରେ କାମ କରେ:
- ରାଜ୍ୟ ସ୍ତର: ଏହା ଅଭିବୃଦ୍ଧି କେନ୍ଦ୍ରଗୁଡ଼ିକୁ ଟ୍ରଙ୍କ ରୁଟ୍, ଅର୍ଥନୈତିକ କରିଡର ଏବଂ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଗେଟୱେ ସହିତ ସଂଯୋଗ କରେ।
- ସହର ସ୍ତର: ଏହା ସହର ପରିବହନକୁ ସହର ଗତିଶୀଳତା ଢାଞ୍ଚା, ମାଷ୍ଟର ପ୍ଲାନ ଏବଂ ଭୂମି ବ୍ୟବହାର ନୀତି ସହିତ ସମନ୍ୱିତ କରେ। ଏହି ଦୁଇ-ସ୍ତରୀୟ ପଦ୍ଧତି ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସକୁ ପରବର୍ତ୍ତୀ ଚିନ୍ତାଧାରା ନୁହେଁ, ବରଂ ଅର୍ଥନୈତିକ ଏବଂ ସ୍ଥାନିକ ଯୋଜନାର ଏକ ଅନ୍ତର୍ନିହିତ ସ୍ତର କରିଥାଏ।
ସ୍ମାଇଲ ଅଧୀନରେ ଥିବା ଆଠଟି ପାଇଲଟ୍ ସହର ମଧ୍ୟରୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଏକୀକୃତ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଯୋଜନା ନିର୍ମାଣ କରିବେ ଯାହା ସହରାଞ୍ଚଳ ଏବଂ ପେରି-ସହରାଞ୍ଚଳ ଉଭୟ ଅଞ୍ଚଳକୁ ବ୍ୟାପି ରହିବ। ଏହି ଯୋଜନାଗୁଡ଼ିକ ସ୍ଥାନୀୟ ଖୁଚୁରା ବ୍ୟବସାୟୀ, ଇ-କମର୍ସ ଡେଲିଭରି ରୁଟ୍, ଗୋଦାମ କ୍ଲଷ୍ଟର, ଟ୍ରକ୍ ଟର୍ମିନାଲ ଏବଂ ଶେଷ-ମାଇଲ୍ କରିଡର ଭଳି ମାଲ ପରିବହନ-ସଘନ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ମ୍ୟାପ୍ ଏବଂ ଅପ୍ଟିମାଇଜ୍ କରିବ। ସ୍ପଷ୍ଟ ସହରାଞ୍ଚଳ ନୀତି ଏବଂ ସଂସ୍ଥାଗତ ସମନ୍ୱୟ ସହିତ ଡାଟା-ଚାଳିତ ନିଷ୍ପତ୍ତିଗୁଡ଼ିକୁ ମିଶ୍ରଣ କରିବା ଲକ୍ଷ୍ୟ। ଯୋଜନାଗୁଡ଼ିକ ଶବ୍ଦ ହ୍ରାସ, ସହରାଞ୍ଚଳ ଭିଡ଼ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ, କମ ଓ ଶୂନ୍ୟ-ନିର୍ଗମନ ଯାନ, ପ୍ରକ୍ରିୟା ସ୍ୱୟଂଚାଳିତକରଣ ଏବଂ ମାଲ ପରିବହନ ତଥା ଯାତ୍ରୀ ପ୍ରବାହ ମଧ୍ୟରେ ଦୃଢ଼ ସମନ୍ୱୟ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦିଏ।
ଫଳାଫଳ ହେଉଛି ଏକ ଜାତୀୟ ମଡେଲ୍ ଯେଉଁଠାରେ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ, ରାଜ୍ୟ ଏବଂ ସହରାଞ୍ଚଳ ଏଜେନ୍ସିଗୁଡ଼ିକ, ଘରୋଇ ଖେଳାଳି ଏବଂ ଷ୍ଟାର୍ଟ-ଅପ୍ ସହିତ, ସମନ୍ୱୟରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରନ୍ତି। ଏହା ସ୍ଥାୟୀ ସହରାଞ୍ଚଳ ମାଲ ପରିବହନ, ସାମଗ୍ରୀର ଦ୍ରୁତ ଏବଂ ଅଧିକ ସୁଲଭ ପରିବହନ, ସ୍ୱଚ୍ଛ ଏବଂ କମ୍ ଭିଡ଼ ସହର ଏବଂ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ମୂଲ୍ୟ ଶୃଙ୍ଖଳାରେ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ନୂତନ ନିଯୁକ୍ତିକୁ ସମର୍ଥନ କରେ।
୩. ଲିଡ୍ସ୍ ୨୦୨୫: ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତାରେ ରାଜ୍ୟଗୁଡ଼ିକୁ ମୂଲ୍ୟାୟନ
ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଇଜ୍ ଆକ୍ରୋସ୍ ଡିଫରେଣ୍ଟ ଷ୍ଟେଟ୍ସ (ଲିଡସ୍) ୨୦୨୫ ପଦକ୍ଷେପ ରାଜ୍ୟ ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା ମାପିବା ପାଇଁ ଏକ ନୂତନ ମାନଦଣ୍ଡ ସ୍ଥାପନ କରିଛି। ଏକ ଅଧିକ ବ୍ୟାପକ ଢାଞ୍ଚାରେ ବିକଶିତ ହୋଇ, ଲିଡସ୍ ବର୍ତ୍ତମାନ ଧାରଣା-ଆଧାରିତ ଇନପୁଟ୍ ଏବଂ ବସ୍ତୁନିଷ୍ଠ ତଥ୍ୟ ଉଭୟକୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରୁଛି, ପରବର୍ତ୍ତୀ ଫ୍ରେମୱାର୍କର ୩୨.୫ ପ୍ରତିଶତ ଗଠନ କରୁଛି ଏବଂ ଆହୁରି ବୃଦ୍ଧି ପାଇବାର ଆଶା କରାଯାଉଛି। ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ନିୟାମକ ଏବଂ ସଂସ୍ଥାଗତ ସମର୍ଥନ, ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ସକ୍ଷମକାରୀ, ଭିତ୍ତିଭୂମି, ସେବା, କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ପରିବେଶ ଏବଂ ସ୍ଥିରତାକୁ କଭର କରେ।
ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ପାଞ୍ଚରୁ ସାତଟି ପ୍ରମୁଖ ପରିବହନ କରିଡରକୁ ମଧ୍ୟ ନିରୀକ୍ଷଣ କରେ, ଯାତ୍ରା ସମୟ, ହାରାହାରି ଟ୍ରକ୍ ଗତି ଏବଂ ଅପେକ୍ଷା ଅବଧି ଉପରେ ବାସ୍ତବ-ସମୟ ତଥ୍ୟ ସଂଗ୍ରହ କରେ। ଏପିଆଇ-ସକ୍ଷମ ଉପକରଣଗୁଡ଼ିକ ରାସ୍ତା ଗତିର ବିଭାଗ-ୱାରି ନିରୀକ୍ଷଣ ପାଇଁ ଅନୁମତି ଦିଏ, ବିଳମ୍ବ ବିନ୍ଦୁ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା ବ୍ୟବଧାନ ଚିହ୍ନଟ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ କରେ। ବିସ୍ତୃତ ଅନ୍ତର୍ଦୃଷ୍ଟି ପ୍ରଦାନ କରି ଏବଂ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ସିଷ୍ଟମର ଉନ୍ନତି ପଥ ଟ୍ରାକ୍ କରି, ଲିଡସ୍ ରାଜ୍ୟ ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଦକ୍ଷତା ଏବଂ ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳ ଦୃଢ଼ତା ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ପଦ୍ଧତି ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ, ଯାହା ଭାରତର ଦୀର୍ଘକାଳୀନ ବିକାଶ ଲକ୍ଷ୍ୟ ଆଡ଼କୁ ଅଗ୍ରଗତିକୁ ସମର୍ଥନ କରେ।
୪. ଏଲ୍ଡିବି ୨.୦: ଦୃଶ୍ୟମାନତା ଯାହା ବଜାରକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତରିତ କରେ
ଅପଗ୍ରେଡ୍ ହୋଇଥିବା ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଡାଟା ବ୍ୟାଙ୍କ ୨.୦ ଏବେ ୟୁନିଫାଏଡ୍ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଇଣ୍ଟରଫେସ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ (ୟୁଏଲ୍ଆଇପି) ଏପିଆଇ ସହିତ ସିଙ୍କ୍ରୋନାଇଜ୍ ହେଉଛି, ଯାହା ରପ୍ତାନିକାରୀ ଏବଂ ଏମ୍ଏସ୍ଏମ୍ଇ ଗୁଡ଼ିକୁ ରାସ୍ତା, ରେଳ, ସମୁଦ୍ର ଏବଂ ଏପରିକି ସମୁଦ୍ରରେ ବାସ୍ତବ-ସମୟ ଦୃଶ୍ୟମାନତା ପ୍ରଦାନ କରୁଛି। ଏକ ଲାଇଭ୍ କଣ୍ଟେନର ହିଟ୍ ମ୍ୟାପ୍ ହାଇଲାଇଟ୍ କରେ ଯେଉଁଠାରେ କଣ୍ଟେନରଗୁଡ଼ିକ ବିଳମ୍ବ ହୁଏ, ଛୋଟ ସମସ୍ୟା ବଢ଼ିବା ପୂର୍ବରୁ ଶୀଘ୍ର ସଂଶୋଧନମୂଳକ କାର୍ଯ୍ୟକୁ ସକ୍ଷମ କରିଥାଏ। ବର୍ତ୍ତମାନ ବ୍ୟବହାରକାରୀମାନେ କଣ୍ଟେନର ନମ୍ବର, ଯାନବାହନ ନମ୍ବର ଏବଂ ରେଳବାଇ ଏଫ୍ଏନ୍ଆର (ମାଲବାହୀ ନାମ ରେକର୍ଡ) ନମ୍ବର ବ୍ୟବହାର କରି ପ୍ରେରଣକୁ ଟ୍ରାକ୍ କରିପାରିବେ।
ଯାହା ଥରେ ପୂର୍ବରୁ ସମନ୍ୱୟ ଏବଂ ଅନୁମାନ ପାଇଁ ଦିନ ଦିନ ଆବଶ୍ୟକ ହେଉଥିଲା ତାହା ବର୍ତ୍ତମାନ ଏକକ ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ତୁରନ୍ତ ଦେଖାଯାଉଛି।
୫. ଆଇପିଆରଏସ୍ ୩.୦: ଶିଳ୍ପ ପାର୍କଗୁଡ଼ିକର ରାଙ୍କିଂ
ଡିପିଆଇଆଇଟି ଏବଂ ଏସୀୟ ବିକାଶ ବ୍ୟାଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସହ-ବିକଶିତ ଶିଳ୍ପ ପାର୍କ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ପ୍ରଣାଳୀ (ଆଇପିଆରଏସ୍) ୩.୦, ଭାରତର ଶିଳ୍ପ ଭିତ୍ତିଭୂମିରେ ସ୍ୱଚ୍ଛତା ଏବଂ ଉତ୍ତରଦାୟିତ୍ୱ ଯୋଗ କରେ। ଏହା ବିଭିନ୍ନ କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା ସୂଚକ ମଧ୍ୟରେ ଶିଳ୍ପ ପାର୍କଗୁଡ଼ିକର ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରେ, କେଉଁଠାରେ ଉତ୍କର୍ଷତା ବୃଦ୍ଧି ପାଏ ଏବଂ କେଉଁଠାରେ ଉନ୍ନତି ଆବଶ୍ୟକ ତାହା ଚିହ୍ନଟ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ।
ପ୍ରତ୍ୟେକ ପାର୍କକୁ ଭିତ୍ତିଭୂମି ଗୁଣବତ୍ତା, ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ସଂଯୋଗୀକରଣ, ଡିଜିଟାଲ ପ୍ରସ୍ତୁତି, ସ୍ଥାୟୀତ୍ୱ ବୈଶିଷ୍ଟ୍ୟ ଏବଂ ଭଡାଟିଆ ସନ୍ତୋଷ ଭଳି କାରଣଗୁଡ଼ିକ ଉପରେ ଆଧାର କରି ଏକ ନେତା, ଆହ୍ଵାନର କିମ୍ବା ଆସ୍ପିରର ଭାବରେ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ ଏବଂ ବର୍ଗୀକରଣ କରାଯାଏ। ଏହି ସ୍ପଷ୍ଟ ଏବଂ ସ୍ଥିର ଗ୍ରେଡିଂ ନିବେଶକମାନଙ୍କୁ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବା ପାଇଁ ନିର୍ଭରଯୋଗ୍ୟ ସୂଚନା ପ୍ରଦାନ କରେ, ଯେତେବେଳେ ରାଜ୍ୟ ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳଗୁଡ଼ିକୁ ସେମାନଙ୍କର ସୁବିଧାଗୁଡ଼ିକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା ଏବଂ ଅଧିକ ନିବେଶ ଆକର୍ଷିତ କରିବାକୁ ପ୍ରେରଣା ଦିଏ।
ଏନ୍ଆଇସିଡିସି ଅଧୀନରେ, ୨୦ ପ୍ଲଗ୍-ଏଣ୍ଡ-ପ୍ଲେ ଶିଳ୍ପ ପାର୍କ ବିକାଶାଧୀନ ଅଛି। ୪ଟି ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ହୋଇଛି, ଅନ୍ୟ ୪ଟି ନିର୍ମାଣାଧୀନ ଅଛି, ଏବଂ ଅନେକ ଡ୍ରଇଂ ବୋର୍ଡରେ ଅଛି। ଏହି ବ୍ୟବହାର ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ପାର୍କଗୁଡ଼ିକ ଶିଳ୍ପ ପାଇଁ ପ୍ରବେଶ ବାଧାଗୁଡ଼ିକୁ ହ୍ରାସ କରେ ଏବଂ ବିଶ୍ୱ ଏବଂ ଘରୋଇ ନିବେଶକମାନଙ୍କୁ ଏକ ଦୃଢ଼ ସଂକେତ ପଠାଏ ଯେ ଭାରତ ବ୍ୟବସାୟ କରିବାର ସହଜତା ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ପ୍ରତି ଗମ୍ଭୀର। ଆଇପିଆରଏସ୍ ୩.୦ ସହିତ, ଭାରତ କେବଳ ଅଧିକ ପାର୍କ ନିର୍ମାଣ କରୁନାହିଁ। ଏହା ଉନ୍ନତ ନିର୍ମାଣ କରୁଛି: ଅଧିକ ପ୍ରତିଯୋଗିତାମୂଳକ, ଅଧିକ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ, ଏବଂ ଜାତୀୟ ବିକାଶର ଲକ୍ଷ୍ୟ ପ୍ରତି ଅଧିକ ସହାୟକ।
ଏକ ବିସ୍ତୃତ ମାର୍ଗଦର୍ଶିକା ପୁସ୍ତକରେ ୩୧ଟି ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟରେ ୧୨.୧୬୭ ଏଚ୍ଏସ୍ଏନ୍ କୋଡ୍ ମ୍ୟାପ୍ କରାଯାଇଛି। ପ୍ରତ୍ୟେକ ଏଚ୍ଏସ୍ଏନ୍ କୋଡ୍କୁ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଲାଇନ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ ସହିତ ମ୍ୟାପ୍ କରିବା ଦ୍ୱାରା ଶିଳ୍ପକୁ ସେମାନଙ୍କର କ୍ଷେତ୍ର ସହିତ ଜଡିତ ପ୍ରକ୍ରିୟାଗୁଡ଼ିକୁ ବୁଝିବାରେ ସହଯୋଗ ମିଳିବ। ବ୍ୟବସାୟ ପାଇଁ, ଏହା ସମନ୍ୱୟକୁ ସରଳ କରିଥାଏ। ନୀତି ନିର୍ଦ୍ଧାରକମାନଙ୍କ ପାଇଁ, ଏହା ଉତ୍ତରଦାୟିତ୍ୱକୁ ସୁଦୃଢ କରିଥାଏ, ଏବଂ ବାଣିଜ୍ୟ ଆଲୋଚନାକାରୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ, ଏହା ବିଶ୍ୱ ସ୍ତରରେ ଭାରତର ହାତକୁ ମଜଭୁତ କରିଥାଏ।
ଉପସଂହାର
ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଦୀର୍ଘ ଦିନ ଧରି ପରଦା ଆଢୁଆଳରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଆସୁଛି ଏବଂ ଧୀରେ ଧୀରେ ଅଧିକ ଧ୍ୟାନ ଆକର୍ଷଣ କରୁଛି। ବିଗତ ଦଶନ୍ଧିଗୁଡିକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିଛାଇଛି ଏବଂ ସିଷ୍ଟମଗୁଡିକ ନିର୍ମାଣ କରିଛି, ବର୍ତ୍ତମାନର ବିକାଶ ଏହି ପ୍ରୟାସଗୁଡ଼ିକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିବାକୁ ପ୍ରେରଣା ଦେଉଛି: ଦ୍ରୁତ, ସବୁଜ ଏବଂ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସଂଯୁକ୍ତ।
ଯଦି ମେକ୍ ଇନ୍ ଇଣ୍ଡିଆ କାରଖାନା ନିର୍ମାଣ କରେ, ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ରାଜପଥ, ଜଳପଥ ଏବଂ ଡାଟା ପ୍ରବାହ ନିର୍ମାଣ କରେ ଯାହା ସେମାନଙ୍କର ଉତ୍ପାଦନକୁ ବିଶ୍ୱସ୍ତରକୁ ନେଇଯାଏ। ପିଏମ୍ ଗତିଶକ୍ତି ପବ୍ଲିକ୍/ଅଫଶୋର୍, ସ୍ମାଇଲ, ଲିପ୍ସ୍ ୨୦୨୫, ଲିଡସ୍ ୨୦୨୫, ଆଇପିଆରଏସ୍ ୩.୦, ଏଲ୍ଡିବି ୨.୦, ଇତ୍ୟାଦି ପଦକ୍ଷେପ ଏବଂ ସବୁଜ କରିଡର ସହିତ, ଭାରତ ଏହାର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସକୁ ଏକ ସାମାନ୍ୟ ମୂଲ୍ୟ କେନ୍ଦ୍ରରୁ ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ପ୍ରତିଯୋଗିତାମୂଳକ ଲାଭ ପ୍ରଣାଳୀରେ ପରିଣତ କରୁଛି। ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଇଞ୍ଜିନରୁ ବିଶ୍ୱ ସ୍ତର ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଯାତ୍ରା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି।
ସୂଚନା
ବାଣିଜ୍ୟ ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ମନ୍ତ୍ରଣାଳୟ:
ପ୍ରେସ୍ ଇନଫର୍ମେସନ୍ ବ୍ୟୁରୋ:
ଅନ୍ୟାନ୍ୟ:
Click here to see in PDF
*****
MT
(Backgrounder ID: 156230)
आगंतुक पटल : 2
Provide suggestions / comments